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퍼니처랩 - 팁/노하우

상감은 여러가지 포인트 요소로 많이 사용하게 되는데 특히, 전통가구에서는 문이나 서랍의 전면 테두리에 많이 사용합니다.

특히 아자(亞字) 상감은 최고의 난이도를 요구합니다.

이번 Woodsimth 팁으로 상감기법이 있어 소개합니다.

 

Shop-Made Inlay Banding

Even very small scraps of exotic hardwoods can be put to good use in a decorative pattern of inlay banding.

핸드메이드 상감만들기
아주 작은 이국적인 하드우드 조각이라도 상감의 장식 패턴에 잘 사용할 수 있습니다.

 

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Adding a decorative band of inlay to a simple project is a great way to transform it from ho-hum to spectacular. Of course, you can buy commercially made banding, but I prefer to make my own using scraps of exotic or figured woods. It’s a great way to use up those small cutoffs from other projects. Although it may seem complicated, making this banding is just a matter of following a simple, step-by-step process.

간단한 작업에 장식용 상감을 추가하는 것은 지루함을 장관으로 변신시키는 좋은 방법입니다. 물론 상업적으로 만들어진 상감을 구입할 수도 있지만 나는 이국적이거나 조각된 나무 조각을 사용하여 직접 만드는 것을 선호합니다. 다른 작업에서 나온 작은 동가리를 활용하는 좋은 방법입니다. 복잡해 보일 수 있지만 이 상감을 만드는 방법은 간단한 단계별 프로세스를 따르면 됩니다.

 

OVERVIEW. In a nutshell, making banding starts by gluing up thin layers of contrasting wood to create a sandwiched blank. Then, you cut the blank into short blocks, rearrange them, and glue them back together to create a pattern. Finally, you rip thin strips from the edge of this patterned blank to create the decorative banding.

개요. 간단히 말해서, 상감은 빈 공간을 만들기 위해 대조되는 목재의 얇은 층을 접착하여 붙이는 것으로 시작됩니다. 그런 다음 빈 칸을 짧은 블록으로 자르고 다시 배열한 다음 붙여서 패턴을 만듭니다. 마지막으로 이 패턴이 있는 블랭크의 한 쪽 끝에서부터 얇게 켜서 장식용 상감재를 만듭니다.

 

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START WITH THE DESIGN. As with any project, you need to begin with a plan. I created the banding shown below (and throughout this article) to use on a picture frame.

디자인부터 시작하십시오. 모든 프로젝트와 마찬가지로 계획부터 시작해야 합니다. 그림 프레임에 사용하기 위해 아래(및 이 기사 전체)에 표시된 밴딩을 만들었습니다.

 

FIND THE RIGHT STOCK. The first stop is your cutoff bin to find some interesting pieces of stock. You’ll get the best results by combining contrasting woods. (For example, I started by combining holly and Macassar ebony.) But you’ll also need to be mindful of how the finished product will look with the project. Once you’ve found the right combination, you’re ready to get busy. No matter what wood you choose, the first step is to plane your stock to the correct thickness.

적당한 동가리를 찾으십시오. 첫 번째 할 일은 적당한 부재를 찾기 위한 당신의 동가리들을 모아놓은 곳입니다. 대조되는 목재를 조합하면 최고의 결과를 얻을 수 있습니다.(예를 들어 Holly(호랑가시나무)와 Macassar Ebony(흑단)를 조합하는 것으로 시작했습니다.) 그러나 완성된 상감이 완성 제품과 함께 어떻게 보일지도 염두에 두어야 합니다. 일단 적절한 조합을 찾았을 때, 여러분은 바빠질 준비가 되어 있습니다. 어떤 목재를 선택하든, 첫 번째 단계는 재고를 올바른 두께로 평판화하는 것입니다.

 

 

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THICKNESSING. I designed this banding to fit into a shallow, 1 ⁄ 2 "-wide routed channel. To make sure you end up with a perfect fitting band, you’ll need to pay close attention to the thicknesses of the individual layers in the sandwich. Since the combined thickness of those layers determines the width of the band, I use a caliper to make frequent measurements as I plane them. I planed the ebony to 1 ⁄ 8 " and the holly to 1 ⁄ 4 ". Later, you’ll add two 1 ⁄ 16 "-thick layers of ebony to bring the total width of the band to 1 ⁄ 2 ".

I use a drum sander to sand stock for these very thin strips. But you can do it by hand as well.

Another important consideration is the grain orientation of the blanks. You’ll want the finished band to display face or edge grain, not end grain. The drawing at below shows the correct grain direction.

두께감. 나는 이 상감을 폭이 1 ⁄ 2" 너비의 얕은 루티드 채널에 맞도록 디자인했습니다. 완벽게 어울리는 상감을 얻으려면 상감재 각 층의 두께에 세심한 주의를 기울여야 합니다. 이러한 층들을 합한 두께가 상감의 폭을 결정하기 때문에 캘리퍼스를 사용하여 평면을 만들 때 자주 측정합니다. 흑단은 1 ⁄ 8"로, 홀리는 1 ⁄ 4"로 계획했는데, 나중에 1 ⁄ 16" 두께의 흑단 두 겹을 추가하면 상감 전체 폭을 1 ⁄ 2"로 만들 수 있습니다.

저는 드럼 샌더를 사용하여 이 매우 얇은 상감재의 스톡을 샌딩합니다. 하지만 손으로도 할 수 있습니다.

또 다른 중요한 고려 사항은 빈 칸의 결 방향입니다. 완성된 상감에 끝 결이 아닌 면 또는 가장자리 결이 표시되기를 원할 것입니다. 아래 그림은 올바른 결 방향을 보여줍니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

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자연을 좋아하고 일상을 기록하며 목공작업을 하는 기타치는목수, 이진화 입니다

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